Är det sant? Del 1.

Emelie, fyller 18 år.
Vad kan hon få i present?
Ja, det får ni veta i denna novellen.
____________________________________
- Ja må hon leva, Ja må hon leva, Ja må hon leva uti hundrade år! sjöng mamma, pappa och syster.
Jag låg kvar i min säng, men efter en stund så satte jag mig upp ur sängen.
Hela min familj satt i sängen, jag såg presenter, frukost, kort, allt!
Juste, det var min födelsedag idag! Jag fyllde 18 år.
- Hej, gumman. Sa mamma.
- Godmorgon, sa pappa.
- Hej på dig troll! sa min 11 åriga syster Sofia.
- Hejhej! Sa jag trött.
Mamma gav mig ett paket, det första.
Det fanns 100 tusen paket i sängen, okej där överdrev jag.
- Öppna det! sa mamma.
Jag öppnade paketet långsamt.
Paketet var mjukt och mellanstort, jag öppnade det helt nu.
Det mjuka låg i en kartong.
- Kan jag få en sax? frågade jag mamma.
- Javisst!
Mamma räckte mig saxen, och jag tog emot den.
Jag klippte upp kartongen, det mjuka var en filt.
Filten var röd, jag vände på filten.
Där var det en stor bild på One Direction.
Det var en One Direction filt!
- Åh, va fint! Var det från dig mamma? frågade jag.
- Ja, det var BARA från mig gumman.
Jag kramade henne och sedan fick jag ett paket av pappa.
Det var hårt och ganska litet.
Jag öppnade det, och där låt ett kuvert med 500 kronor i.
- Du kan köpa vad du vill med det där, bara det kostar femhundrakronor, skrattade pappa.
- Tack pappa! Jag kramade om honom.
Sen fick jag ett till paket, och det var från Sofia.
- Här! sa hon.
- Tack. Sa jag.
Det paketet var stort och fyrkantigt.
Jag öppnade paketet och där låg en bok.
Boken var en bild på min bror och jag.
Tårarna rann ner från min kind.
Min bror dog i en olycka förra året, han var bara 13 år.
Han var på resa med klassen i Italien, och den tredje dagen så kom det en tsunami.
Precis då var han på en båt..
Det var bara 2 som klarade sig.
Vi fick veta nyheten på tvn, sedan kom en polis till vårat hus och berättade historien.
Sofias tårar rann ner från hennes kind också.
Själva boken var bilder på min bror.
- Kom hit Sofia! sa jag.
Jag kramade om henne länge.
- Vad skulle jag göra utan dig? frågade Sofia.
- Vad skulle jag göra utan dig? skrattade jag.
- Du får mer presenter på dagen, är det ok? Frågade pappa.
- Självklart, sa jag och gav pappa en kram.
________________
Kanske tråkig början.. men det händer grejer i del 2.. mer?

Kommentarer
Postat av: Emelie

vadå tråkig, mina tårar började ju rinna :D mer :)

2012-05-20 @ 15:32:46
URL: http://pinkwhind.blogg.se/
Postat av: Cecillia

Den va jätte bra! Skriv mer :D

2012-05-20 @ 15:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0