Är det sant? Del 2

Tidigare: - Självklart, sa jag och gav pappa en kram.
_____________________________
Jag gick till garderoben och tog fram en lila bh, vitt linne och tajta ljusblåa jeans och några små vita strumpor.
Jag gick sedan till badrummet och borstade tänderna och håret, mitt hår var lång och brunt.
Jag hade blåa ögon och var mellansmal.
Jag borstade igenom håret, sedan tog jag på mig tjock mascara och gick sen ner för trappan.
Mamma, pappa och Sofia var redan vid frukostbordet.
- Hej, vad vill du äta? frågade mamma.
- Ehmm, jag vill nog ha en macka med ost bara. Svarade jag.
- Ja, okej. Jag gör iordning det.
- Tack mamma. Log jag.
När smörgåsen var klar så åt jag upp den så snabbt jag bara kunde.
- Hahahaha, var det gott? frågade Sofia.
- Öhmmm, aa. Skrattade jag.
- Ska du träffa dina kompisar innan släkten kommer? frågade pappa.
- Ah, det tror jag, så jag måste väl gå snart? svarade jag.
- Ja, det borde ju göra. Log pappa.
Jag ställde undan mitt mjölkglas på bänken och gick sedan ut till hallen.
Jag tog på mig mina vita converse som jag hade fått på min namnsdag.
Sedan tog jag min skinnjacka.
- Hejdå, jag går nu! ropade jag.
- Okej, vi ses sen! Ropade mamma och pappa tillbaka.
Jag gick ut och stängde dörren, jag skickade ett sms till Malin.
Där det stog:
''Hej! Du, jag, Emma och Joel träffas väl vid parken?''
Jag la ner mobilen i jackfickan och gick till parken.
När jag var framme så satte jag mig på en bänk.
Jag fick ett svar från Malin där det stog:
''Hej gumman! Ja.. vi kommer om 3 min!''
Okej, jag berättat lite fakta om personerna.
Malin: Malin har långt mörkblont hår, hon har blåa ögon och är smal.
Joel: Är då min kille, hehe.. Han har brunt hår.. kort hår.. men inte jätte kort och bruna ögon.
Emma: Emma har Ljusbrunt hår.. mellanlångt och bruna ögon.
Nu kom dem.
- Hej! Ropade Malin.
- Hej! Ropade jag tillbaka.
Jag kramade Malin, och sedan Emma.
Jag gav Joel en snabb kyss.
- Grattis viskade Joel i mitt öra.
- Tack, viskade jag tillbaka och gav honom en kram.
- Grattis! Sa Emma och Malin i kör.
- Haha tack! sa jag.
______________
Kanske lite kort, men skriver mer snart :)
Mer?
Kommentera.

Kommentarer
Postat av: :3

Meer :D

2012-05-20 @ 20:19:18
URL: http://ilovebigredbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0